enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,5004
EURO
34,6901
ALTIN
2.496,45
BIST
9.693,46
AdanaAdıyamanAfyonAğrıAksarayAmasyaAnkaraAntalyaArdahanArtvinAydınBalıkesirBartınBatmanBayburtBilecikBingölBitlisBoluBurdurBursaÇanakkaleÇankırıÇorumDenizliDiyarbakırDüzceEdirneElazığErzincanErzurumEskişehirGaziantepGiresunGümüşhaneHakkariHatayIğdırIspartaİstanbulİzmirK.MaraşKarabükKaramanKarsKastamonuKayseriKırıkkaleKırklareliKırşehirKilisKocaeliKonyaKütahyaMalatyaManisaMardinMersinMuğlaMuşNevşehirNiğdeOrduOsmaniyeRizeSakaryaSamsunSiirtSinopSivasŞanlıurfaŞırnakTekirdağTokatTrabzonTunceliUşakVanYalovaYozgatZonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
19°C
İstanbul
19°C
Parçalı Bulutlu
PazarAz Bulutlu
21°C
PazartesiHafif Yağmurlu
23°C
SalıAz Bulutlu
24°C
ÇarşambaAz Bulutlu
22°C

“ECOLOGİCAL LİTERATE KİDS” E TWİNNİNG  PROJESİ

“ECOLOGİCAL LİTERATE KİDS” E TWİNNİNG   PROJESİ

Doğa, içinde bulundurduğu canlı ve cansız varlıklar sayesinde ve onlar için var olan bir sistemdir. Doğanın kendi kendini yenileyebilmesi yani yaşamın sağlıklı bir şekilde devamlılığı için bütün varlıkların bu sistemde dengeli bir şekilde yer alması gerekmektedir. İnsanoğlunun doğaya verdiği zararlar nedeniyle doğal denge ( ekolojik denge) bozulmaktadır. Aşırı kirliliğe ve tüketime maruz kalarak bozulan doğal denge, giderek kendisini yenileyebilme güç ve özelliğini yitirmekte, doğal kaynaklar gün geçtikçe tükenmektedir. Gelinen bu noktada çevrenin korunmasına yönelik günlük çözümlerin değil sürdürülebilir adımların atılması oldukça önemlidir. Gelecek nesillerin daha sağlıklı bir ortamda yaşamalarını sağlamak için çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek gerekir.  Doğanın tüm zenginliği ile korunması ve sonraki kuşaklara aktarılması için yapılması gereken en etkili yol ise iyi bir ekoloji eğitimidir.  Bu nedenle, çocukların doğada daha çok zaman geçirmelerini, gözlem yapmalarını, merak duygusuyla doğayı keşfetmelerini sağlamak ve ekolojik okuryazarlık becerilerini güçlendirmek amacı ile “Ekolojik Okuryazar Çocuklar”  e Twinning Projesi geliştirildi.

Proje ile çocukların; ortak evimiz olan dünyamızdaki doğal süreçleri anlayan, doğadaki ilişkileri benimseyen, doğayla uyumlu yaşayan ve ekolojik okuryazarlık becerisine sahip bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmekte.  Bu genel hedef çerçevesinde aşağıdaki özel hedeflere ulaşılacaktır.

  • Ekoloji ve doğa eğitimi (toprak, su, hava, biyolojik çeşitlilik, ekosistem, doğal varlıklar, sürdürülebilir yaşam) konusunda farkındalık yaratmak ,
  • Çocukların doğayı yaşayarak deneyimlemelerini sağlamak
  • Yaşanılan ortamı tanıyarak doğayı korumaya yönelik bilinçli bir bakış açısı geliştirmek,
  • Ekosistemlerin işleyişi ve insanların bu ekosistem üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerinin farkına varmak,
  • Doğanın dilini anlayarak doğaya karşı olumlu bir tutum geliştirmek,
  • Sürdürülebilir yaşam bilincinin geliştirilmesini sağlamak.
  • yüzyıl becerilerini ve Web 2.0 araçlarını etkinliklere entegrasyonunu sağlamak,
  • Çocukların yaratıcılık, işbirliği, paylaşma ve sorumluluk becerilerini geliştirerek İngilizce seviyelerini geliştirmelerine destek olmak.

Proje, Ankara Şehit Muhammet Yalçın Anaokulu Öğretmeni Zeliha GÜNEŞ DEMİR ve Karadeniz Ereğli Bilim Sanat Merkezi Öğretmeni Fatma ULUDAĞ tarafından oluşturuldu. Proje kapsamında Türkiye’den dokuz, Portekiz, Bulgaristan, Letonya, Azerbaycan ve Ukraynadan birer öğretmen olmak üzere toplam 16 öğretmenin ortak katılımı ile hayata geçirildi.

Projemizin hedef kitlesini 4 – 11 yaş grubu çocuklar oluşturmaktadır.     Proje 27.12.2020 tarihinde oluşturularak ortaklık çağrısı duyurusu yapılmıştır. Proje faaliyetleri  Ocak – Mayıs 2021 tarihleri arasında toplam beş ay olarak planlanarak hayata geçirilmiştir. Ocak ayında ortaklar belirlenip, ilk toplantı yapılarak proje içeriği netleştirilmiş, yapılacak etkinliklerin planlaması yapılmış, sosyal medya hesapları oluşturularak proje yaygınlaştırma çalışmaları başlamıştır. Şubat ve Mayıs aylarında da proje etkinlikleri uygulanmıştır.  Proje kapsamındaki etkinliklerin genel başlıklarını; sürdürülebilir yaşam, toprak, su, hava, doğada gözlem biyolojik çeşitlilik, ekosistem oluşturmaktadır. Pandemi sürecinden dolayı okulların uzaktan eğitime geçmesi nedeni ile etkinliklerin bir kısmı uzaktan eğitim ve çevrim içi etkinlikler şeklinde bir kısmı da yüz yüze gözlem, deneysel çalışmalar, poster çalışması, gezi gözlem etkinlikleri, doğa oyunları şeklinde çocukların etkin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca çocukları süreci daha iyi kavramaları ve farkındalıklarının gelişmesi için uzman davet edilerek çevrim içi olarak, Ekolojik Okuryazarlık, Su Varlıklarımız, Biyolojik Çeşitlilik, Toprak ve Kompost Yapımı konularında webinarlar yapıldı.

Proje Kurucu ortağı Zeliha GÜNEŞ DEMİR Proje kapsamında yapılan etkinliklerle çocukların doğa ve doğa olaylarına eleştirel bakabilmeleri, sorunların çözümüne yönelik fikirler geliştirerek bu doğrultuda araştırma ve sorgulama yapabilmeleri, ekolojinin ilkelerini ve sınırlarını bilmeleri, doğayla uyumlu yaşama becerisi kazanmaları, doğada yaşanan sorunları fark etmeleri ve çözümün bir parçası olabilmeleri, sürdürülebilir yaşam gibi konularda farkındalıklarının geliştiğini ve daha doğa dostu davrandıklarını yanı öğrendiklerini günlük yaşamlarına aktardıklarını belirtti.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.